~Ready For Fight~

   
Saturday, December 27, 2008


Alhamdullilah.....pejam celik, pejam celik dah habis cuti semester....rasanya baru je cuti bermula...masa berlalu begitu cepat tanpa kita sedar namun perjuangan di alam campus ini perlu diteruskan walaupun kita merasakan waktu rehat tidak cukup jika dibandingkan dengan masa yang diambil untuk kita menuntut ilmu .

READY FOR FIGHT

Kehangatan tahun baru kali ini agak berbeza dengan tahun-tahun sebelum ini. Jika Politik Negara bersiap sedia untuk menggempur KUALA TERENGGANU bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil, Kami di peringkat PRO MAHASISWA UTM telah bersedia untuk menggempur pihak aspirasi pada Pilihanraya kampus 2009 yang akan berlangsung tidak lama lagi.

Kemasukan PRO MAHASISWA bakal melakar sejarah politik kampus UTM. Ini merupakan kali pertama gagasan ini keluar secara berdepan terus dengan pihak aspirasi. Bakal calon PRO M UTM akan cuba sedaya upaya memastikan agenda mahasiswa di kampus diperjuangkan.

Oleh itu, kami amat mengharapkan Pilihan Raya kampus kali diadakan secara telus dan bersih tanpa sebarang campurtangan dari pihak pentadbiran. Saya ingin menegaskan kepada pihak pentadbiran, Ini adalah pilihanraya untuk mahasiswa!!! Anda tidak patut untuk campur tangan dalam menyusun atur kepimpinan Pelajar.

Ini telah terbukti pada kepimpinan Majlis Perwakilan Pelajar sekarang, bagaimana calon fakulti boleh memegang jawatan Majlis tertinggi dalam Majlis perwakilan pelajar sedangkan Majlis Tertinggi hanya layak di pegang oleh Calon UMUM?? Ini menunjukkan Demokrasi kampus telah dijajah dan dicemari oleh pihak-pihak yang berkepentingan. Sekiranya ini masih berlaku untuk pilihanraya kampus pada kali ini, kami di peringkat PRO Mahasiswa UTM tidak akan teragak-agak untuk membuat bantahan. Ini merupakan hak kami yang telah dicerobohi setelah sekian lama.

Kepada semua calon PRO Mahasiswa UTM, jangan takut,jangan gentar. Kita memperjuangkan hak Mahasiswa. Jangan biarkan mahasiswa terus lena dibuai dengan "gula-gula" pihak yang mempunyai "Hidden Agenda" demi kepentingan KRONI. Salam Perjuangan untuk semua MAHASISWA.

Anis Bin Abd Wahab
Fakulti Pendidikan
2 SPH
PRO MAHASISWA UTM

0 comments:

 
Copyright  © 2007 | Design by uniQue             Powered by    Login to Blogger